Powered by Blogger.
RSS

~~pertemuan dan perpisahan~~


saat terlihat akan mereka,,
aku bagaikan ingin tersenyum,,
bahagia melihat gelak ketawa itu,,
satu gelembung bayang2 wujud antara bahagia itu..

satu detik yang memulakan segalanya..
detik yang cuba mencipta sengsara di hati saat aku perlu pergi jauh
dari kehidupan sebenar aku,,
apa mampu aku mencuba menerima hakikat & kenyataan dalam kehidupan..??
mampukah aku menharungi getir ini seorang diri..??
aku terlalu takut untuk mencuba..
aku pasrah dengan kehidupan ini..
sesengguhnya ada hikmah disebalik semua ini...

aku cuba untuk berjalan seorang diri,,
tumpah jua airmata ini mengenangkan nasib diri..
dalam lena aku sedari,,terlihat aku akan satu pautan yang memberi aku keyakinan untuk terus bangkit...
satu senyuman membuatkan aku yakin adanya dia..
aku sambut huluran itu dengan seribu kesyukuran..
mendung lalu seakan membisikkan kemenagan untuk aku..
awan cerah mula berarak kembali,,cuba melambai kepada ku..
tak mampu aku luahkan kegembiraan dihati..
ukir wajahnya memberikan gambaran untuk aku untuk terus melangkah maju bersamanya..
aku pasti,,ini pilihan yang tepat untuk aku...


sedikit demi sedikit aku cuba menapak bersamanya,,
dalam kesulitan itu,kami bersama tempuhi segalanya..
bahagianya kami kongsi bersama..
kecewanya kami tempuhi bersama..
ada kegusaran,kami pintalnya bersama-sama..
aku mula mengerti akan pahit getir sebuah kehidupan..bersama mereka.. 


bahagianya aku disini,,bersama mereka,,
insan-insan yang tak pernah berhenti membuat aku tersenyum..
mereka ukir sejuta kenangan dihati ini..
mereka calarkan seribu erti di ruang insani ini..
mereka benamkan selautan kepahitan,,
mereka abdikan kasih sayang mereka..
tak pernah mereka pedulikan siapa aku..
tak pernah mereka hiraukan semewah mana kehidupan aku..
atas nama sebuah persahabatan,,
mereka izinkan kasih sayang itu berputik di hati...


namun,,semua ini hanya sementara..
setiap pertemuan,,akan ada perpisahan..
jangan terlalu mendambakan pertemuan
andai tidak inginkan perpisahan..
aku akan pergi lagi,,memburu impian kita..
tidak ku pasti apakah aku mampu untuk bangkit seperti adanya kamu bersama aku..
tapi yang pasti,,akan tetap ada kamu dihati..
sejauh mana aku melangkah,,
setinggi mana aku terbang,,
sedalam mana aku berenang..
akan tetap ada ukiran kenangan kita bersama...
~~SATU SEMESTER BERSAMA,SEABAD TERASA~~~


kepada penghuni ca003,,nin,nik,echah,eyra..
terima kasih kawan kerana selalu membuat suzi tersenyum,menelan sejuta duka dihati..
kepada budak2 E.S.H.A..hazaa,ayu & ika..
suzi sangat2 hargai masa bersama kamoo semua,,gelak tawa kita bersama tak kan dapat suzi lupakan..
kepada budak kelas dka1d..syifa,zue,anis,mas,teyha,fitrah,laila,fyza,yaya,wani,nadia & as...
terima kasih kerana sudi berkongsi kenangan ini bersama,,
kepada kawan2 lelaki yang lain,,iqbal,akim,john,amar,abu,fhaiez,faiz,arif,zul,joe & `abg`..
terima kasih sebab sudi menceriakan hari2 aku disini...
kepada yang lain2,,eida,dayah,fazira, & kawan2 yang lain tue,,
suzi doakan korang semua berjaya dunia dan akhirat..
~~harap semua dapat doakan segala kesalahan suzi sepanjang kite bersahabat~~


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment