Powered by Blogger.
RSS

macam2 kekalutan ! !

hyeepp !! chill jer karn..chill laa cgt..minggu nh ,merupakan minggu paling teruk dalam hidup zy..


TERLEWAT
firstly,hari ahad---->kelas pukul 8 pagi,kelas eng.survey..hari tue lecturer plak buad instrument test . . na dikatakan citew,pagi tue jugak---- : amboii3.. bestnya anak dara nie tdow,ciap peluk2 teddy ag yea..tbe2 terdengar suara abh " kakak xde kelas kew pagi nie ? " hurrmm,, mata pun dibukak slow2..first benda buad adalah carik handphone..na tgok jam laa kononya,tgok2 jam da pukul 7.15 pagi..haaaahhh!! ambik hang..dengan penuh kelam kabutnya masuk bilik air and take a bath..macam mana nak pergi kelas ? baju tak iron lagi,tudung ntah mana laa aku letak . . baju bengkel plak elok2 jew tersusun rapi dalam almari,confirm2 tak iron lagi,,xpew..agak2 cun ark lau aku tak iron baju ari nie ? ? sengal punye ayat ..da laa na kena anta adik pergi sekolah lagi nie.. pagi tue aku jadi minah rempit ta berlesen..tak pernah--pernah aku rempit ngn motor abah tue smpai 120km/h..dalam kepala otak aku masa tue,,aku REDHA jew kalau pape jadi..dan agak menyedihkan lagi,aku tak boley buad test tue,,sume benda jadi kucar-kacir..hurmm..

INSTANT LECTURER
second day,hari isnin---->pagi tue pergi kelas macam biase jew..and aku ada kelas eng.survey gak kul 2 smpai 4,,and lepas bg lecture,pensyaraha aku bagi soalan,..then,aku memang boley buad soalan tue walaupun ta brape paham..and agak2 nye aku yang first ciap,n aku yang pensyarah aku nmpak agknya,,dengan bahagianya dia suruh aku buad kat depan..aduuuhhaii..nie laa first time aku kena face bdak2 satu kelas,,malu gila doe,,ditambah kekacauan lagi bila dy suh aku explain,,kiteowg mmg ta belajar ag sal explaination tue,so pensyarah aku tue bg penerangan dulu, dan dy lnsg ta bg aku duduk ! ! ktanya lepas nie aku kena terangkan balik..huuhhh !! haru biru hidup aku..asew mcam da terbang kt awan biru da,,ishh,,MENAKUTKAN ..

END F GASES
third day,hari selasa-----> ptg tue ada kelas koko, so masa nak balik..macam biase laa,ambik motow kat parking tue,,dengan bangganya bawak motor tue,boley tahan laju laa jugak sebab memang ta tahan panas nie...masa lepas traffic light tue, i felt like something goes wrong..motor tue asew mcam kjap laju kejap tak,bila nak tmbh kelajuan,asew macam turun balik..aduiii..da laa aku nie ta pandai bab2 na repair motow nie..then,bila rasa tak selamat,aku perlahankan..n at last,,tbe2 jew enjin tue mati ngn sendiri..aku dengan jayanya bawak motor tue ketepi..n park kat umah pak cik nie..hehheh3,,tumpang kjap yea pak cik..bila aku bukak tangki minyak.. Ya Allah !! minyak da kering,,menggelabah laa jgak,,p relaks jew,,mula2 call abah,abh suh try carik kedai minyak,,hurmm,,boley pom kann berdikari sendiri..

MORAL 
1)kalau tahu ada kelas tue,prepare laa awal2
2)kena yakin diri dan mampu berdepan dengan public
3)berdikari-ta perlu bergantung pada orang lain(check tangki minyak sebelum memulakan perjalanan..heheheh3)


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment