Powered by Blogger.
RSS

KEMBALI


Alhamdulillah ! 
After all , study , test , quiz , assignment , report , mini project , final project are done !
Yess ! Final exam mula melambai-lambai .
 ( Mimie said , Terbaekk ! ) 

Be Ready for 23 April . Starting with paper Statistic . Eerr . Probability .Urrhhh ! Beci Ouumm :( 
Ada lagi about 2 weeks to go . Tolong doakan saya ? :* 

So ? Macam tue lha gamaknya life baru aku nie , Wake up , class , home , study , sleep . Macam comel-comel gitu . Bagus jugak kan untuk aku menjalani proses penyucian otak dari anasir-anasir jahat .  Satu langkah bijak ! Dengan kejadian ngeri yang telah terjadi , membuatkan aku semakin dekat dengan Tuhan . Memang dah lama niat dalam hati nie nak berubah . Tapi niat je tak cukup kan ? Setiap kali tengok gegirls bertudung labuh , berjubah , bernikab . Ya-Allah ! tenang nya hati ! Aku pun nak jugak . Mungkin hari nie tak mampu lagi , tapi Insyallah . Aku yakin , Tuhan akan sentiasa membantu Hamba-Nya . Kalau niat kita baik , Insyallah Tuhan akan tolong .

Nak berubah terus pakai jubah tue takkan lha kan . slow-slow lha . sedikit-sedikit lama lama jadi bukit kan ?
 
Abah pesan , nak berubah bia dengan hati yang ikhlas , nak berjubah , bernikab bukan sebab ikut trend tapi bia ianya lahir dari hati . Niat kerana Allah S.W.T . Berubah pulak bukan dari segi pemakaian je , tapi mulakanya dari dalam . Berubah tak semestinya kena pakai jubah , Ustaz tak semestinya kena pakai jubah kan ? 

Pengalaman mengajar aku bangkit , memberi aku semangat , membuka jalan baru untuk kehidupan yang lebih baek . Syukur , Alhamdulillah ! 

Suzi Zunaidi 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment