Powered by Blogger.
RSS

♥ 3 Budak Nakal ♥


Haii !! Bosan ? tak tahu nak buad ape ? jomm baca entri aku nakk ?
ok !! kali nie aku nak story-2 sikit pasal 3 Budak Nakal yang sentiasa memecahkan 
tahap kesabaran aku , isshh !! terbakar jiwa aku bila layan perangai diorang =,=

aku dirumah juga dikenali sebagai kakak / along ,
orang cakap along nie garang kan ? yup ! memang garang dan cukup sifat sebagai ketua penjara .
tapi hanya didepan adik-adikku , jauh disudut hati yang paling dalam , aku lahh kakak yang paling manja ,
kalau nak tahu , perangai aku yang paling pelik ialah bila aku marah , aku akan menangis .

ok ! jom berkenalan dengan mereka nak ?


ada mirip-2 aku tak diorang ?

yang lelaki tue : Mohd Syazrul Hakiem Zunaidi * nick *
umur :10 tahun

*story sikit pasal dia*
 dia nie anak ke-4 dalam family aku , 
orang nya kurus *kadang-2 aku panggil dia keding*
suka sangat maen bola * tengok lhaa tue , tak habis-2 ngan baju bola dia * 
merupakan pemain bola wakil sekolah sebagai pemain posisi sayap kiri ,
malas sangat nak study tapi dia mudah faham bila di ajar , 
seorang yang manja , selalu sangat nangis bila kena kacau oleh abang-2 dia, 
kadang-2 gadoh ngn adik pun dia nangis .
susah nak dengar cakap , agak degil sikit tapi paling rapat ngan aku .

yang perempuan tue : Nur Shahira Balqis Zunaidi *kak check *
umur : 8 tahun

*story sikit pasal dia*
dia nie anak ke-5 lam family
satu-2 adik perempuan aku
dia nie agak boyish sikit * sama macam aku time kecik-2*
dia nie lebih berdikari daripada yang lain-2 
suka sangat membaca , habis benda dia nak baca,
cita-2 dia nak jadi seorang pendidik* memang dia ada ciri-2 tue,
dia nie suka sangat tiru aku , apa yang aku ada , dia nak , apa yang aku dapat ,dia pun nak jugak.

ok ! lagi sorang =,=


yahhhhh !! nie dia * hero pujaan melaya kita *
nama : Mohd Shameer Firqan Zunaidi *adik*
umur : 3 Tahun

*nie lhaa si budak kecik yang paling menghangatkan suhu hidup aku *

*story sikit pasal dia*
dia nie adik aku yang paling bongsu
paling nakal, paling manja , paling susah nak jaga
paling manja dengan aku sebab maybe masa dia kecik-2 dulu jarang dengan aku
 * aku kan selalu kat asrama dulu*
sekarang nie , bila makan nak aku suap , semuanya aku lhaa ,
tanpa dia , hidup aku memang sunyi ( ' . ' )

dan , bila ketiga-2 nya bergabung .


huru-hara lhaa idop aku , 
biasanya bila si abang dan si kakak bergadoh , si adik hanya akan diam ,
paling tak dia akan pergi report kat mak ,
kerja aku cuti nie , jaga diorang , berperang dengan diorang dan masak untuk diorang.
nak jaga mereka memang memerlukan kesabaran yang tinggi , 
bila tiga-tiga nie ada, rumah da jadi macam tokang pecah , tunggang terbalik ,
sekali berleter , sekali diorang senyap , lepas tue buad lagi ,
hanya aku yang tahu macam mana nak seatle kan masalah kedegilan diorang ,
bukak lappy ,
search google,
taip you tube,
search upin-ipin ,
nahh !! bagi dioarang tengok ,
senyap lhaa jap ag dak2 nie =,=

walaupun berbeza perwatakan , ciri-2 , dan kebolehan , minat diorang tetap sama ,
UPIN-IPIN
nie lhaa adik2 aku , walau macam mana pun diorang , diorang tetap adik-2 aku !

# along sayang , abg nick , kak check & adik # 


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment